VAKA ÇALIŞMASI
YAPAY ZEKA İLE HAZIRLANAN ÇALIŞMA ÖRNEĞİ
Yapay zeka teknolojileri günümüzün en önemli teknolojik gelişmelerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu teknolojiler, bilgisayar ve robotlara insan benzeri düşünme ve öğrenme yetenekleri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu başlık, ChatGPT kullanılarak hazırlanan akademik bir çalışmanın kısa bir özetini ele alacaktır. ChatGPT ve benzeri yapay zeka araçları kullanılarak hazırlanan akademik çalışmalarda karşılaşılan zorluklar ve faydalar paylaşılacaktır.
Altıntop’un (2023), günümüzün en tartışmalı teknolojik gelişmelerinden biri olan yapay zeka ve akıllı öğrenme teknolojilerinin akademik yazım süreçlerindeki rolünü ve potansiyelini incelemektedir. Çalışma özellikle ChatGPT örneği üzerinden bu teknolojilerin akademik metin üretme kapasitesini değerlendirmekte ve karşılaşılan sorunları analiz etmektedir.
Çalışmada kullanılan bilgiler elde edilirken, yöntem olarak ChatGPT’ye sorular sorularak anlamlı cevaplar alınmaya çalışmıştır. Metnin bir bütün olarak elde edilmesinde karşılaşılacak sorunların varlığından dolayı belirli bir mantıksal sırlama ile bölüm bölüm ilerlenmiştir. Gerekli bilgiler toparlandıkça metin, belirli bir anlam dizgesi ile bir araya getirilmiştir. ChatGPT’ye sorulan sorular, yapay zeka aracının henüz gelişme aşamasında olmasından dolayı tekrar tekrar sorulmuş ve farklı varyasyonlar denenmiştir (Altıntop, 2023, s. 188).
Yapay zekanın özellikle temel eğitim seviyesindeki ödev ve projelerde yeterli düzeyde içerik üretebildiğini, ancak daha karmaşık akademik metinlerde bazı sınırlılıklarla karşılaştığını göstermektedir. ChatGPT kullanılarak oluşturulan metinlerde karşılaşılan başlıca sorunlar arasında tutarsız yanıtlar, akademik dil yetersizliği, mantıksal bağlantı kurma zorluğu ve kaynakça oluşturma problemleri yer almaktadır. Bununla birlikte, çalışma yapay zeka teknolojilerinin hızlı gelişimi göz önüne alındığında, yakın gelecekte bu sorunların büyük ölçüde aşılabileceğini öngörmektedir.
Araştırma sonuçları, yapay zeka teknolojilerinin akademik yazım alanında hem fırsatlar hem de riskler barındırdığını ortaya koymaktadır. Bir yandan içerik üretimini kolaylaştıran ve hızlandıran bu teknolojiler, diğer yandan akademik etik ve özgünlük konusunda endişelere yol açmaktadır. Özellikle yakın gelecekte ChatGPT ve benzeri uygulamaların daha gelişmiş versiyonlarıyla akademik metin üretmenin olağan hale geleceği öngörüsü, akademik camianın etik standartlarını ve değerlendirme kriterlerini yeniden gözden geçirmesi gerektiğini göstermektedir. Bu bağlamda, akademik kurumların yapay zeka kullanımına yönelik net politikalar geliştirmesi, değerlendirme sistemlerini yeniden yapılandırması ve özgün düşünceyi teşvik eden yeni eğitim modellerini hayata geçirmesi önem kazanmaktadır.
Çalışmayı daha detaylı incelemek için Mevlüt Altıntop’un “Yapay Zekâ/Akıllı Öğrenme Teknolojileriyle Akademik Metin Yazma: ChatGPT Örneği” başlıklı makalesini inceleyebilirsiniz.
Bu makalede yer alan içerikler, yalnızca genel bilgilendirme amaçlıdır ve Online Bilgi şirketine aittir. Bu içerikler, hukuki, mali veya teknik danışmanlık hizmeti niteliği taşımamaktadır ve kaynak gösterilmeden iktibas edilemez.
Online Bilgi firması, makaledeki bilgilerin doğru, güncel veya eksiksiz olduğunu garanti etmez ve bu bilgilerin içerebileceği hata, eksiklik veya yanlış anlaşılmalardan doğabilecek zararlardan sorumlu değildir.