KAYNAKÇA
Coşkun, F., & Gülleroğlu, H. D. (2021). Yapay Zekanın Tarih İçindeki Gelişimi ve Eğitimde Kullanılması. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 947-966.
Acar, O. (2020). Yapay zeka fırsat mı yoksa tehdit mi? İstanbul: Kriter Yayınevi.
Başaran, R., & Yeşilbaş Özenç, Y. (2024). Bilimsel Araştırma Sürecinde Yapay Zeka Araçlarının Kullanımı. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi (UEMAD), 35-53.
McAdoo, T. (2024, February 23). How to cite ChatGPT.
Claude.ai, A. (2024, Kasım 7). Yapay Zeka Kitapçığı. San Francisco.
Prouzet, E. (2023, Temmuz 24). how-ai-transforming-peer-review-process-scientific-eric-prouzet. LinkedIn: https://www.linkedin.com/pulse/how-ai-transforming-peer-review-process-scientific-eric-prouzet/ adresinden alındı
Kousha, K., & Thewall, M. (2023). Artificial intelligence to support publishing and peer review: A summary and review. Learned Publishing, 4-12.
Altıntop, M. (2023). YAPAY ZEKÂ/AKILLI ÖĞRENME TEKNOLOJİLERİYLE AKADEMİK METİN YAZMA: CHATGPT ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 186 -211.
Coffey, L. (2023, October 31). Students Outrunning Faculty in AI Use.
Uslu, B. (2023). Üniversitelerde yapay zekanın kullanım alanları: Potansiyel yararları ve olası zorluklar. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 227-239.
Anonim. (2023, October). Brighteyevc-post. Brighteye Ventures: https://www.brighteyevc.com/post/ai-s-impact-on-the-future-of-higher-education adresinden alındı
Öztürk, F., & Özel, N. (2021). Yapay Zekâ ve Kütüphaneler. Bilgi Dünyası, 22(2), 351-386.
Mallikarjuna, C. (2024). An Analysis of Integrating Articial Intelligence in Academic Libraries. Journal of Library & Information Technology, 124-129.
Bozkurt, A. (2024, May 13). medium.com/@ayhanbzkrt/kütüphaneler-i̇çin-yapay-zeka-stratejisi-ifla. medium.com: https://medium.com/@ayhanbzkrt/k%C3%BCt%C3%BCphaneler-i%CC%87%C3%A7in-yapay-zeka-stratejisi-ifla-7b56b5e142f6 adresinden alındı
Nihalani, N., Silakari, S., & Motwani , M. (2009). ntegration of Artificial Intelligence and Database Management System: An Inventive Approach for Intelligent Databases. First International Conference on Computational Intelligence, Communication Systems and Networks, {CICSYN} (s. 35-40). India: IEEE Computer Society.
Sivri, E. (2023). Kütüphanelerde Yapay Zekâ’nın Geleceği: Farklı Alanlardaki Potansiyel Uygulamalar ve Yeni Kullanım Alanları Oluşturma. Kütüphane, Arşiv ve Müze Araştırmaları Dergisi, 175-184.
Adams, J. (2024). Library Automation Software-Blog. GoodFirms: https://www.goodfirms.co/library-automation-software/blog/future-libraries-ai-automation adresinden alındı
Chiancone, C. (2023, August 4). LinkedIn- Pulse. LinkedIn: https://www.linkedin.com/pulse/library-future-ai-public-libraries-chris-chiancone/ adresinden alındı
Shohana. (2016, December 4). shohanasite. shohanasite.wordpress: https://shohanasite.wordpress.com/2016/12/04/ai-robot-and-library-a-new-dimension-in-lis/ adresinden alındı
Jyoti, & Kumar, P. (2024). Reshaping the library landscape: Exploring the integration of artificial intelligence in libraries. IP Indian Journal of Library Science and Information Technology.
Anonim. (2024, Haziran 28). Yapay Zekada Veri Gizliliği ve Güvenliği. LinkedIn: https://www.linkedin.com/pulse/yapay-zekada-veri-gizlili%C4%9Fi-ve-g%C3%BCvenli%C4%9Fi-peakuptechnologies-3pjsf/ adresinden alındı
Anonim. (2024). cfecert-events. CFECERT: https://cfecert.com/tr/events/veri-guvenligi-ve-gizliligi-yapay-zeka-icin-ne-anlama-geliyor adresinden alındı
Çınar, A. (2023). Yapay zeka özet çıkarma aracı: RecapioGPT. Çan Akademisyen. Retrieved October 11, 2024, from https://www.canakademisyen.com/yapay-zeka-ozet-cikarma-araci-recapiogpt/
Youvan, D. C. (2024). Automating integrity: Navigating the future of AI in academic peer review. Retrieved October 11, 2024, from https://integranxt.com/blog/navigating-the-ai-revolution-transforming-the-landscape-of-academic-publishing/
Çınar, A. (2023). Yapay zeka: Özet çıkarma aracı – RecapioGPT. Çan Akademisyen. Retrieved October 11, 2024, from https://www.canakademisyen.com/yapay-zeka-ozet-cikarma-araci-recapiogpt/
Youvan, D. C. (2024). Automating integrity: Navigating the future of AI in academic peer review. Retrieved October 11, 2024, from [insert URL if available]
Deng, L., & Lin, S. (2022). The impact of artificial intelligence on academic research: Opportunities and challenges. Journal of Academic Innovation, 14(2), 45-58.
Rubinger, L., Shahid, A., Blot, I., & Magrabi, F. (2022). Exploring AI tools for academic research: Benefits, risks, and ethical considerations. Journal of Applied Research, 23(3), 77-89.
Günaydın, C. (2023). Yapay Zeka Nedir? Gelecekte Bizi Neler Bekliyor? Retrieved from https://www.talentcoders.co/yapay-zeka-nedir/
Kriter Dergi. (2023). Yapay Zekânın Akademik Yazımdaki Rolü: Faydalar, Riskler ve Etik Düşünceler. Retrieved from https://kriterdergi.com/siyaset/yapay-zeknin-akademik-yazimdaki-rolu-faydalar-riskler-ve-etik-dusunceler
Youvan, D. C. (2024). Automating Integrity: Navigating the Future of AI in Academic Peer Review. Retrieved from https://integranxt.com/blog/navigating-the-ai-revolution-transforming-the-landscape-of-academic-publishing/
Coursera. (n.d.). What is artificial intelligence (AI)? Coursera. https://www.coursera.org/articles/what-is-artificial-intelligence
Günaydın, Ç. (2023, Kasım 16). Yapay zeka nedir? Gelecekte bizi neler bekliyor? TalentCoders. https://www.talentcoders.co/yapay-zeka-nedir/
Günaydın, Ç. (2023, Kasım 16). Yapay Zeka Nedir? Gelecekte Bizi Neler Bekliyor? Talent Coders. https://www.talentcoders.co/yapay-zeka-nedir/
Integra. (n.d.). Navigating the AI Revolution: Transforming the Landscape of Academic Publishing. Integra. https://integranxt.com/blog/navigating-the-ai-revolution-transforming-the-landscape-of-academic-publishing/
Kriter Dergi. (2023). Yapay Zekânın Akademik Yazımdaki Rolü: Faydalar, Riskler ve Etik Düşünceler. Kriter Dergi. https://kriterdergi.com/siyaset/yapay-zeknin-akademik-yazimdaki-rolu-faydalar-riskler-ve-etik-dusunceler
SAS. (n.d.). What is artificial intelligence? Retrieved October 11, 2024, from https://www.sas.com/en_us/insights/analytics/what-is-artificial-intelligence.html
Başaran, R. & Yeşilbaş Özenç Y. (2024). Bilimsel araştırma sürecinde yapay zeka araçlarının kullanımı. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi, 4(1), 35-53.
Bordawekar, R., Bandyopadhyay, B., & Shmueli, O. (2017). Cognitive Database: A Step towards Endowing Relational Databases with Artificial Intelligence Capabilities. arXiv preprint arXiv:1712.07199.
Clarivate. (2024, May 21). Introducing the Clarivate Academic AI Platform. Academia & Government Blog. https://clarivate.com/academia-government/blog/introducing-the-clarivate-academic-ai-platform/
Khan, M. A., Bibi, S., Toor, M. S., & Rashid, M. (2024). Role of artificial intelligence in big database management. The Asian Bulletin of Big Data Management, 4(2), 186-194.
Ma, J., Wu, X., & Huang, L. (2022). The use of artificial intelligence in literature search and selection of the PubMed database. Scientific Programming, 2022, 8855307.
Unuriode, O. A., Durojaiye, M. O., Yusuf, Y. B., & Okunade, O. L. (2023). The integration of artificial intelligence into database systems (AI-DB integration review). International Journal on Cybernetics & Informatics, 12(6), 161-172.
Zhou, X., Chai, C., Li, G. ve Sun, J. (2022). Database Meets Artificial Intelligence: A Survey. IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering, 34(3), 1096-1116.
AI for research | scite. (n.d.). https://scite.ai/
AI chat for scientific pdfs | SciSpace. (n.d.-a). https://typeset.io/
Generative AI and Sciencedirect. www.elsevier.com. (n.d.). https://www.elsevier.com/promotions/ai-on-sciencedirect
Free reference manager – stay on top of your literature. JabRef. (n.d.). https://www.jabref.org/
Discover: Organize: Collaborate – reference and citation management software. Sciwheel. (n.d.). https://sciwheel.com/?lg
Find and explore academic papers. Connected Papers. (n.d.). https://www.connectedpapers.com/
Introducing the clarivate academic ai platform: Clarivate. Academia and Government. (2024, October 28). https://clarivate.com/academia-government/blog/introducing-the-clarivate-academic-ai-platform/
Elsevier. (n.d.-a). Scopus AI: Trusted content. powered by responsible AI. www.elsevier.com. https://www.elsevier.com/products/scopus/scopus-ai
Consensus AI-Powered Academic Search Engine. Consensus. (2024, October 10). https://consensus.app/
System PRO: Search reinvented for Research. System Pro | Search reinvented for research. (n.d.). https://www.system.com/product/system-pro
Jenni AI. (n.d.). https://jenni.ai/
Perplexity. (n.d.-c). https://www.perplexity.ai/
Knowledge made simple. Scholarcy. (n.d.). https://www.scholarcy.com/
Researchrabbit. ResearchRabbit. (n.d.). https://www.researchrabbit.ai/
AI-Powered Research & Learning Tools: Access 200M+ Academic Papers. ScholarAI. (n.d.). https://scholarai.io/
Bu makalede yer alan içerikler, yalnızca genel bilgilendirme amaçlıdır ve Online Bilgi şirketine aittir. Bu içerikler, hukuki, mali veya teknik danışmanlık hizmeti niteliği taşımamaktadır ve kaynak gösterilmeden iktibas edilemez.
Online Bilgi firması, makaledeki bilgilerin doğru, güncel veya eksiksiz olduğunu garanti etmez ve bu bilgilerin içerebileceği hata, eksiklik veya yanlış anlaşılmalardan doğabilecek zararlardan sorumlu değildir.