fbpx
Scroll Top

Ekim Akademi Bülteniniz: Araştırmalarınızla Sosyal Etkiyi Yakalayın!

Merhaba,

Online Bilgi Akademi Bülteninde aylık olarak; akademik alana dair karşılaştığınız zorluklarla mücadele yollarını ve araştırmalarınızda kullanabileceğiniz yardımcı kaynakları konu başlıklarımızda bulabilirsiniz.

İlginiz için teşekkür ederiz.

 

Bu ayın temasında akademik çalışmaların ‘insan’ odaklı yapısına değinilmiştir.

Akademik çalışmalar, her ne kadar sayılar ve veriler üzerine odaklanıyor gibi gözükse de, insan merkezli yapısını, sosyal etkisini unutmamak gerekir.

Ekim Ayı Akademi Bültenimiz, akademik çalışmaların insan merkezli yapısına ve sosyal etkisine odaklanmıştır.

Keyifli okumalar…

Başlıca Haberler

Akademik araştırmalarda sosyal medya verilerini kullanmak

Gündelik hayatımızın vaz geçilmezi haline gelen sosyal medya kullanımı, artık akademik çalışmaların içerisine de girmiştir. Özellikle Facebook, Twitter, Instagram gibi mecralar araştırmacılara analiz etmeleri için oldukça fazla içerik sunmakta.

Bu sosyal mecralardaki üyelerin sayısı neredeyse Dünya’nın yarısını içerisinde barındırmaktadır. Her yaştan ve sosyal kesimden insan bulunduran bu sosyal medya mecraları akademisyenler için de adeta bir veri havuzu olmuştur.

Peki bu veriyi nasıl toplayabilir ve araştırmalarınızda kullanabilirsiniz?

Etik durumlar ve araştırmanın zorlukları ile bu makale size yol gösterecektir.

Erişmek için tıklayınız.

Akademisyenlerin sosyal medya kullanımına yönelik bir araştırma

Akademisyenlerin sosyal medya kullanımına yönelik olarak ele alınan bu çalışma ile akademisyenlerin sosyal medya kullanım alışkanlıkları, farkındalık düzeyleri, sosyal medyayı kullanım amaçları ele alınmıştır.

Atatürk Üniversitesi akademisyenleri ile gerçekleştirilen bu araştırmanın sonuçları, akademisyenler arasındaki sosyal medya kullanımını analiz edecektir.

Erişmek için tıklayınız.

Bir araştırmada empati nasıl kurulur?

Nitel araştırmalar, neden ve sonuçları ortaya koyan çalışmalardır. Daha insan merkezli bir araştırma yöntemidir. Son kullanıcıyı anlamak adına, onunla daha iyi empati kurmak için kullanılır. Bu insan merkezli yaklaşım, sorunlara ve verilere deneyimsel bir şekilde bakmamıza yardımcıdır.

Araştırmalarınızda empati kurmanın neden önemli olduğu ve nasıl faydalar sağlayabileceğine bir göz atın!

Erişmek için tıklayınız .

SEO ile bilimsel makalenizin görünürlüğümü arttırın!

Bilimsel makalelerde SEO tekniği çok bilinen ve kullanılan bir yöntem değildir. Ancak doğru bir şekilde uygulanırsa doğru okuyucuya kolayca ulaşabilir ve atıf sayılarınızın artmasını sağlayabilirsiniz.

Makalenizin etkisini ve görünürlüğünü arttırmada size yardımcı olacak SEO ipuçları!…

Erişmek için tıklayınız.

Empatik tasarımdan araştırma stratejisi oluşturma

Bu makale, insan merkezli tasarım perspektifinden yeni ürün geliştirmede empatinin rolünü araştırıyor. Yazarlar, özgün insan ihtiyaçlarını belirlemeye yardımcı olan bir dizi empatik tasarım aracı ve stratejisi geliştirmiştir.

Empatinin bir araştırma stratejisi oluşturmada, birçok farklı dal içerisinde ne kadar önemli olduğunu bu araştırma makalesinde bulabilirsiniz.

Erişmek için tıklayınız.

Bilim dışındaki insanlara bilimi anlatmanın ve araştırmayı teşvik etmenin yolları

Bilim, insanlığa hizmet etmektedir. Bundan dolayı da bilimi; bilimle uğraşmayan, bilim dışındaki insanlara anlatmak ve onları düşünmeye teşvik etmek, araştırmayı yapmak kadar önemlidir.

Kendi alanınız dışındaki insanları etkilemek, çalışmalarınızın daha geniş kitlelere yayılmasına da yardımcı olacaktır.

Peki, bilim dışındaki veya alanınız dışındaki insanlara çalışmalarınızı nasıl anlatabilirsiniz?

Erişmek için tıklayınız.

Bilimsel Makaleler İçin Etkili Bir Giriş Nasıl Yazılır?

Bilimsel eserlerde giriş bölümünün temel amacı, okuyuculara makalenizin ana teması hakkında net bir fikir vermektir. Aynı zamanda iyi bir giriş bölümü; makalenizin görünürlüğünü arttırmanın, daha fazla kişinin dikkatini çekmenin, makalenizin daha çok okunmasına yardımcı olacaktır. Kısacası sosyal etki açısından değerlendirilmesi gereken bir bölümdür, makalenin giriş bölümü.

Bu yazıda, makaleniz için nasıl etkili bir giriş bölümü yazacağınıza yer verilmiştir.

Erişmek için tıklayınız.


Bilimsel yayınların atıf sistemlerine yeni bir alternatif: ‘Altmetric’

Altmetrikler, akademik ve bilimsel yayıncılıkta kullanılmaya başlanan, etki faktörü ve diğer değerlendirme yöntemlerine alternatif olarak çıkan yeni biz dizi ölçümdür. Altmetrikler sadece atıf sayılarını ölçmekler kalmaz; makalelerin indirilme sayıları, görüntülenmeleri ve sosyal medyadaki etki değerlerinin de ölçülmesidir.

Sizler de altmetrikleri merak ediyorsanız, daha fazlası için bu blog yazısına bir göz atın!

Erişmek için tıklayınız.

Altmetrikler araştırma çıktılarını izlemek için hangi kaynakları izliyor?

Altmetric, araştırma çıktılarıyla ilgili konuşmaları yakalamak için benzersiz bir dizi çevrimiçi kaynağı takip eder.

Makalenizin görünürlüğünü arttırmanın, atıf sayılarınızı arttırmanın yeni yollarını şimdi keşfedebilirsiniz.

Bu yeni ölçüm sistemi ile etki faktörünüzü arttırın!

Erişmek için tıklayınız.

Eğitim Takvimimiz

(Tüm eğitimlerin ve daha fazlasının erişim linklerine sosyal medya hesaplarımızdan ulaşabilirsiniz)

Gizlilik Tercihleri
Web sitemizi ziyaret ettiğinizde, tarayıcınız aracılığıyla belirli hizmetlerden, genellikle tanımlama bilgileri biçiminde bilgi depolayabilir. Burada gizlilik tercihlerinizi değiştirebilirsiniz. Bazı çerez türlerini engellemenin web sitemizdeki deneyiminizi ve sunduğumuz hizmetleri etkileyebileceğini lütfen unutmayın.